Ubi Rebus Ikan Masin Bersambal Tumis.

assalammualaikum & selamat pagi ^^,


pehh! bukan main panjang lagi menu sarapan pagi ni. ni gara2 mak yang buat ubi rebus dan goreng ikan masin. aku lak cepat2 buat sambal tumis. baru la lengkap kalau nak makan ubi rebus ni kalau cecah sambal tumis dan ikan masin.



tengok gambar kat atas ni, nampak tak ikan masin tu banyak tulang kan?? tapi kalau korang rasa sikit, memang terangkat habis!! sebab makin banyak ikan tu bertulang maka makin sedap la ikan tu.


IKLAN *sudut belajar belajar bahasa sarawak - buah bandong = buah ubi kayu*


tapi aku tak pernah jumpa ikan ni kat semenanjung, kalau kat sarawak ni ikan ni dipanggil "Ikan Empirang". tapi kalau nak makan ubi rebus ni dengan mana2 ikan masin pun boleh.


okaylah, nak masak tuk makan tengah hari lak ni. bye!


p/s - lama tak makan ubi kayu bakar =P~

Comments

Si Nuansa Eyqin said…
wow!! nmpak sedap. saya tak pernah mkn lagi. heee.
man said…
sedap sebagai sarapan @ minum petang (tambahan waktu hujan).
Kathy Tuah said…
si nuasa eyqin - mmg sedap..awk try la makan ^^,

man - betul tu, sedap sgt2..heeee~
cik riffa :) said…
ouh yang ni favourite ayah..
:)
iedaurora said…
yummeh! sedapnye...
Fad said…
hai..dr blog abg ben...jom berkenalan...:):)..dah follow..meh singgah cni http://dilamin.blogspot.com/
Zawifatul Aziah said…
wahhh terliur sy tgk pic tu...even simple but sedapp...pndai msk ye.gud2..oredi folo ur blog :)

--> aziesuhaimi.blogspot.com
EYFAalias said…
wahh ! nampak sedapp. nyum nyummm ! tadi kite baru lepas makan keledek :p esuk lusa nak suruh mak buat ubi plak la :)
el-janna said…
sedapnyeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
uwaaaaaaaa nk juagkkkkkkkk
Kathy Tuah said…
cik riffa - yeke? heee~

iedaurora - mmg sdp pun =)

fad - tq awk ^^,

zawifatul aziah - pndai ckit2 je..tq sbb singgah :')

eyfaalias - wahh..sedap tu makan keledek ;D

eljanna - nak ke??meh sini meh sini..hehehe~

Popular posts from this blog

BEN ASHAARI :JOM KENAL BLOG SAYA

Kiram Village, Mesilau (Penginapan di Kundasang)

Resepi Umai Obor - Obor.