klik sekali~

Thursday, June 23, 2011

Penawar Stress?? Amalkan 10B.

assalammualaikum & hi ^^




~miss google~

hari ni aku nak bicara soal cinta. eh, bukan! bicara pasal STRESS! sekarang ni, semua duk sebut pasal stress. student stress sebab banyak assigment sampai tak ada masa nak bersuka ria di hari raya. ada cikgu stress sebab student selalu bagi alasan TERlupa bawak buku or TERlupa siapkan keje rumah. dan jugak stress sebab suami dia main kayu 3. lain kali mainlah batu seremban ke congkak ke. taklah puan isteri kamu tu stress!


bukan main panjang mukadimah -.-' terus ke pada tajuk perbincangan! apa itu 10B yang boleh jadi penawar stress?? jom kita semak..

1) BERTENANG
2) BERNAFAS DENGAN DALAM
3) BERIBADAT
4) BERCAKAP DENGAN SESEORANG
5) BERURUT
6) BEREHAT & MENDENGAR MUZIK
7) BERIADAH
8) BERSENAM
9) BERFIKIRAN POSITIF
10) BERKATA : RELAKSLAH..


jadi marilah kita bersama2 mengamalkan 10B supaya hidup kita lebih sihat & kuat! termasuk iklan milo pulak dah. apa2 pun mari amalkan bersama2 ^_^


p/s - amalkan bersama 5S.

4 comments:

NasZ said...

kadang2 stress ni bleh orang Bengang, Berasap, Bertumbuk, Bertendang, Berangin, Bermaki...haha..

gurau je..jangan marah...

MOHD NASER.com

Kathy Tuah said...

tu antara kesan stress..boleh diterima..heeee~

Ums Niza said...

tips yang berguna...kalau saya stress dalam keadaan sedar...saya akan main game CS...tetapi kalau tak sedar...mulalah memaki hamun orang..hehehehe...benda yang tidak elok dibuat....

Kathy Tuah said...

so, lepas ni sama2 kita amalkan 10B ni k ^^,