Apa Nama Buah Ni Erk??

assalammualaikum & hi ~

makan roti bersama serikaya, meh sini aku nak tanya! *pantun 2 kerat*


mempelam, jambu, nenas, limau kasturi dan apa2 saja yang boleh buat cicah dengan sambal kicap semua aku suka makan. aku masih ingat masa zaman sekolah dulu selalu jugak aku dengar tak elok makan benda masam2. tapi aku tetap makan jugak. biasalah spesis degil :') dan buah yang kat gambar bawah nilah yang paling aku suka makan. kalau kat sini buah ni namanaya BUAH ASAM PAYAK. tapi kalau kat semenanjung aku tak tau macam mana nak sebut. err..buah apa ni erk??





kalau ada kakak aku or kakak ipar aku mengidam dan makan benda2 yang masam macam ni, akulah insan yang tumpang sekali 2 kaki untuk join dia orang. sedap wei kalau makan ramai2. siap berebut2 dan tampar menampar lagi. errr..itu tipu -.-' bila makan ramai2, ikatan silaturahim tu akan lebih teguh, ampuh & tak akan rapuh! so, marilah kita bersama2 makan buah kat atas ni sambil cecah sambal kicap! *tetiba je* okaylah, bye - bye~


p/s - kalau makan benda masam boleh slim.. betul ke???





Comments

afiqahainaa said…
eh pe ek name jeruk nie ..kt semananjung pggl buah salak kot ..huhuhu..taw makan jer tp kadang2 xtaw name dye ..kih3
mizzkechique said…
mcm buah salak...
Kathy Tuah said…
sama je, tau makan tp x tau nama..heee~
cik nana said…
kat semenanjung pun panggil 'asam paya'. masam kot. hehe
EiZaRaZiErYa said…
ya allah~ kecur air liur tgok~ ehehe..dah ase masamnye 2..uhuhu..zie suke mnde2 masam ni..cuti pnjg ni~ mang xlepaskn peluang lah nk bedal pelam mude blkg umah~ huhu..wink3 >_<
angahIera said…
kecur aek liur mek..lmk dh x berulam buah+kicap...makin pedas, makin nyaman...
nembiak sarawak said…
asam payak tok sedap mun makan jeruk...kat semenanjung susah carik..spesis pupus dah tok,,
Cik Ezy said…
nmpk cam kelubi je..
=)
fyna said…
owh.fyna suke gak.
tapi name pown fyna tak taw.
;)




jemput singgah belog fyna.
ade segmen.
:)
ini buah kelubi ! pehhh feberet neh haha
=O ingatkan kueh rupanya buah

Popular posts from this blog

BEN ASHAARI :JOM KENAL BLOG SAYA

Kiram Village, Mesilau (Penginapan di Kundasang)

Resepi Umai Obor - Obor.