Sate TUALA Kajang Haji Samuri @ Hentian R&R Dengkil.

assalammualaikum & hi ~


kat semenanjung femes dengan sate kajang haji samuri kan? jadi masa aku pergi sana dulu turun je dari flight terus berlari2 ajak si dia pergi makan sate kajang haji samuri. kalau dia tak nak, aku tinggal dia sorang2 dan biar aku pergi sendiri. hahaha. padan muka! tapi tu hanya lakonan yang tak berkesan semata2 -.-'




jadi dengan penuh kesantunan aku ajak si dia pekena sate kajang yang tak panjang dan tak semestinya di kajang T_T dan dengan tutur bicara yang cukup tulus ikhlas dari aku, aku pun tanya kat dia. sate perut tu macam mana sebab aku memang tak pernah tengok macam mana lah rupa sate perut tu. teeeetttt!!





sekali si dia order, 30 cucuk! 10 daging, 10 ayam & 10 sate perut. sekali aku tengok sate perut tu. laaa.. ni ke sate perut?? kalau perut ni aku siap bawak pergi mandi lagi sebab kat rumah aku di kuching kita orang panggil perut tu TUALA! ha kau! ada berani makan tuala??


so, siapa yang anggap aku ni jakun ke apa ke terpulang lah. sebab kadang2 benda tu aku tau tapi bila dah sampai sana nama dia dah BERTUKAR! dah macam citer power rangers lah pulak -.-' tapi sate 30 cucuk tu habis dimakan dengan penuh girang gembira sebab telah berjaya memenuhi impian si tekak yang nak makan sate! tengok, tekak lak dipersalahkan T_T


p/s - kalau kat kuching ni aku suka makan sate chekor! ada sate 'karapen' a.k.a sate tetel =)

Comments

Unknown said…
jelesnye, dah la tgh lapar nih..hehehe..esok nak g lah sate kajang, kat KL pun ada..nak try sate perut tuh jugak.. :D
kathy said…
fee hafeezah - try la sate peru tu tau ^^,

cik ezy - mmg sedap! huhu..
Papa-NtiQ said…
Saya baru jer upload pics masa gi makan kat satay hj samuri di shah alam ari tu. ok laaaa tak der la special sangat hanya kuah dan sambal dia lain dari yg lain.
Senang2 tu jenguk la yer blog saya kat www.blogmakanbest.blogspot.com topik pasal makan, makan dan...makan hehe. Saya review restoren2 yg penah saya singgah terutama di area JOHOR...maklum la orang JB.
Jangan lupa follow yer blog saya TQ TQ bebanyak!!

Popular posts from this blog

Pantun Nak Mintak Duit Raya.

Seks Itu Keperluan Lelaki.???

Midin VS Pucuk Paku.