Kenaklah Sitok Sik Ada Terung Asam??

assalammualaikum..pa kabar orang kampung tek??bagus kah? *tang bena jak bunyi aku tok eh*.. bukan apa, dah nama idup di ranto orang tok nang nak alah2 ngenang orang kampung..agik2 orang kampung sandong..bkn sandong jaya okay!! kampung aku tok nak dekat jalan stephen yong ya..jalan nak gi batu kawa ya bah..wah, nyepat gik madah ngan orang sine nya diam lok *raya boh lupak atang rumah*..huhuhu..

berbalit ngan entri kali tok tek, aku tiba2 pandei rasa nak makan terung asam..tapi kenaklah ipoh tok sik ada berisik buah tok owh?? eish!! tapi tauk kitak orang nak nak pa ya terung asam??mun orang sarawak sik tauk nang ku pangkong pakei pengayuh palaknya! berik malu jak owh diam di sarawak tapi sik tauk buah terung asam..okaylah, untuk kepastian agik..coba nangga gambar nak di bah tok..yah! tok namanya terung asam..*eee..aku tang loba jak lok*..heeeeee~~

okay, ada dua igek buah terung asam lam gambar tok nak? nak belah kanan ya udah di tunok pasya di kikis kulit nak angus + itam legam ya..nak belah kerek ya lum..kira masih segar dari ladang..(^.^)..masa aku ngambik gambar tok terus mak ku madah "aiee..nang ada terung asam nak d gambar juak?? macam bok kalak nemu terung asam!" beh kurang macam lah mak aku negur aku..aku polah jak muka seposen bila di tegur kedak ya..bukan apa mun ku madah nak engkah lam blog sik juak mak ku tauk menatang nama blog tok..jadi aku diam2 jaklah :)

masa tok juak mak aku nak molah sambal terung asam..aku suka gik terung asam di polah sambal dari di engkah dalam asam pedas..dah nama selera kita tok koh, nang lain2 jak..tapi nang nyaman di polah sambal..*alu kembang aik liur*..okay! tangga gambar kat di bah tok..


yah!! tok lalu jadi nya tek!! macam ney molah nya?? senang jak..pas di tunuk terung asam ya tek..kikiskan kulit nak itam tam api ya..pasya iris kecik2..polah kitak orang sambal belacan pasya campur ngan terung asam tek..berik air masak kit (mun mok beraik lah), pasya gula ngan garam..nang nyaman eh bila nangga gambar tok..tapi sayang gambar tok menunsang..hahahaha..aku tok butak kit pasal nak ngator kacak2 blog..heeeeeeeee~~


okaylah, ya jak nak ku padah aritok..aku tauk kitak orang suma dah tauk makanan kedak tok tapi macam biasa, saja nak ngegeh kit bah..hahaha..sik adalah, aku cuma nak kongsi apa yang ku rasa nak kongsi ngan kitak orang..pa gik jom kita makan berambeh rami2..*walaupun aku tauk aku makan sorang2 jak time tok..waaaaaaaaaaa!!!* k, love ya ~~(^_~)~~

Comments

Popular posts from this blog

Pantun Nak Mintak Duit Raya.

Seks Itu Keperluan Lelaki.???

Midin VS Pucuk Paku.