Bukan Dugaan Tapi Balasan.

assalammualaikum..


di keheningan pagi yang lagi rabun dan buta ini aku sedang memikirkan masalah yang aku hadapi, masalah yang tak habis-habis..lalu dengan perlahan suara hati ku berbisik :


"tak pe Kathy! sabar je, SEMUA TU DUGAAN..mungkin ada hikmah yang tersembunyi.."


aku pun tersenyum..cuba mengiyakan bisikan si hati yang belum tido lagi tuh..hihihi..tapi tiba - tiba fikiran ku mengusik secara sindiran yang agak kasar :


"erm, tu BUKAN DUGAAN Kathy! TAPI BALASAN dengan apa yang kau dah buat selama ni!!"


bukk! macam satu tumbukan yang betul - betul kene di pipi ku! sindiran si fikiran memang panas dan berbisa..tapi aku jugak tidak menafikan ada betul jugak dengan sindiran yang tak sinis itu..


lalu dengan rasa rendah diri, aku memohon agar Allah swt memudahkan perjalananku..dan mengampunkan dosa2 ku selama ini..amin~

Comments

MamaEma said…
amin...

kekadang kita akan terleka juga...
kathy said…
amin..
hrp2 lepas ni kurang sikit leka tu kan??ermm..
kakchik@ella said…
amin. sama2 kita muhasabah diri ye kathy.

Popular posts from this blog

BEN ASHAARI :JOM KENAL BLOG SAYA

Kiram Village, Mesilau (Penginapan di Kundasang)

Resepi Umai Obor - Obor.