klik sekali~

Thursday, July 7, 2011

Bukan Menantu Pilihan.

assalammualaikum & hi ~


bila terdengar cerita pasal bukan menantu pilihan mertua, kadang2 aku terfikir jugak sama ada aku ni nanti memenuhi ke tidak citarasa sebagai menantu pilihan -.-' dan aku sering berangan mesti best kalau dapat mak & bapak mertua macam mak & bapak aku.


serius! mak & bapak aku BAIK SANGAT2 dengan semua menantunya termasuk bakal menantunya :') aku ada 4 orang kakak ipar & sorang abang ipar. tapi mak aku tak pernah nak bising2 ke nak sindir2 ke kalau menantu dia tak buat keje ke apa. sebab mak punya prinsip sekali tegur je dah cukup. lepas tu pandai2 korang lah.


lagipun mak & bapak tak ada istilah menantu pilihan. semua dilayan sama. dan ramai yang cakap untung kalau dapat mak & bapak mertua macam mak & bapak aku. sweet kan? jadi kalau bakal mak mertua aku ada baca ni, silalah jadi mak mertua yang boleh terima kekurangan pada bakal menantunya ini :') 



p/s - umur dah cukup untuk kahwin dah ni *tetiba*

2 comments:

Ina said...

sama la..saya juga pernah terfikir..apakah saya nie menantu pilihan ka tak??..tapi kedua mertua saya tu ok ja..tak pernah la dok bising2 atau marah2..

Kathy Tuah said...

wah..best nya.. semoga bahagia sampai bila2 ye :')