klik sekali~

Saturday, May 21, 2011

Tips Cucian Rambut Dengan Berkesan.

assalammualaikum & helo!




~miss google~

Hari ni nak bagi tips la, berkaitan dengan mahkota wanita iaitu rambut. Kadang2 kita ni ambik mudah je bila nak cuci rambut. Asalkan dah pakai syampu dan perapi kiranya itu dah cukup tapi sebenarnya tak.

Bawah ni antara tips cucian rambut yang berkesan.

Ambik masa yang lama sikit bila mencuci rambut. Bukan apa ni bagi memastikan seluruh pelosok kulit rambut tu dapat khasiat daripada cucian kita tu.

Gunakan syampu dengan anggaran satu sudu sederhana besar. Tak tau nak anggar macam mana korang sukat guna sudu je! Pastu urut perlahan2, picit sikit kepala tu supaya ia memperbaiki perjalanan darah dan meransang pertumbuhan rambut baru.

Gunakan perapi setelah bersyampu. Sebab perapi ni bertindak sebagai pelindung rambut daripada kerosakan.

Jadi,itulah antara tips yang perlu kita amalkan bersama. Erm, aku ni sekadar kongsi apa yang aku baca kat Majalah Remaja (Edisi 1 Jan 2006). Sapa2 yang dah tau tu aku ingatkan balik lah ye.

Okay! Bye~

p/s – rambut yang panjang dah dipotong -.-'


3 comments:

munirah said...

nice tips :D thanks :)

fyezah hasbullah said...

hee... kalau ikut petua nieh jadi macam iklan tv tuh .. guna jari pon boleh .. lol

Kathy Tuah said...

munirah - sama2 ^^,

fyezah - guna jari kaki pun boleh..hihihi~