klik sekali~

Monday, May 16, 2011

Selamat Hari Guru.

assalammualaikum & selamat hari guru ^^,



~google~

perhatian!! entri kali ini versi Bahasa Melayu Sarawak. Harap maklum!


entri bersempena ari guru tok aku nak pakei bahasa Sarawak jak. bukan apa aku kan sekolah di sitok dan boleh dikatakan suma cikgu aku orang sitok. mun ada cikgu dari semenanjung pun ada kedak sidaknya dah faham apa dikelaka kita dalam bahasa Sarawak tok.


mun kita bekenang masa sekolah dolok nak, nang best juak. masa ari guru tok gagolah bercarik adiah pakei berik ngan cikgu. tapi cikgu pilihan ati ajaklah. cikgu nak gaok2 ya iboh arap nak dapat. hihihi~ nang jaik perangei masa sekolah dolok. tapi yang cita masa dolok2 masa sik tauk nak hargai jasa cikgu. bena ndak? kinek tok sekdalah macam ya.


tapi bila dah masuk U pasya dah dapat topi segiempat ya, masa ya nang teringat ngan jasa2 suma cikgu. mun sik segal daknya lum tentu juak aku dapat masuk U. lum tentu juak aku tauk makna idup sebenar.


kepada suma cikgu2 di SK STAPOK, SMK BATU KAWA & SMK ST THOMAS, jasa tak orang akan kamek orang kenang sampei bila2. Terima Kasih banyak2 sebab sudi melayan kerenah kamek orang tok.


apa2 pun Selamat Hari Guru untuk semua guru di seluruh negara!! TERIMA KASIH CIKGU!!


p/s - terima kasih juak kat suma lecturer di UiTM Melaka, UiTM Samarahan & PPKS,Miri.



1 comment:

man said...

Guru merupakan permulaan kita mendapat didikan secara formal.