BEN ASHAARI BICARA CINTA SEKALI LAGI

assalammualaikum & hi~



segmen abang ben kali ni berkaitan dengan cinta! sape2 rasa nak join meh klik SINI.


DUNIA PERCINTAAN.


dunia percintaan ni ada pasang surutnya. masa bahagia tu memang bahagia sangat! macam dunia ni kita yang punya. tapi bila dah bergaduh mengalahkan peperangan kat benua sana tu ha! cuma pada pandangan aku kalau bercinta tu biar berpada2.


BERCINTA DAHULU atau NIKAH DAHULU


memandangkan aku tak nikah lagi mestilah aku rasa bercinta dahulu lebih manis KUT. sebab tu pun dari pengalaman yang aku alami. lagipun pada zaman sekarang ni rasanya lebih ramai yang ambik pendekatan bercinta dulu baru nikah. bagi aku pendekatan macam ni lebih baik sebab masa bercinta kita dapat kenal hati budi masing2 walaupun tak keseluruhannya. lagipun KALAU jadi apa2 lepas kahwin *aku tak mendoakan ye, aku kata KALAU* pasangan yang bercinta tu tak leh nak salahkan sapa2 sebab itu memang pilihan mereka sendiri kan?


tapi kalau ada yang dah ketentuan Ilahi yang diaorang perlu nikah dulu baru bercinta aku tak nak komen apa2 lah kan? sebab Allah lebih tau yang terbaik buat hambaNya. DIA pasti ada sebab2 tertentu untuk berbuat demikian. kalau ikut dalam novel mesti mula2 tak suka pastu dah lama2 mesti suka. *terpengaruh betul dengan novel2 cinta ni T_T


apa2 pun terpulang jugak pada individu masing2. lagipun semua kita tahu cinta yang abadi tu hanya pada Allah s.w.t. jadi kita sama2 seimbangkan cinta kita tu ye ^^ okaylah, bye!







Comments

Ana Montana said…
rasa macam nikah dl baru bercinta best je..
hehehehehehehhee..
terjah dari belog bro ben..
areteacar said…
semoga bahagia bersama orang tersayang :)
terjah blog awak semula. Nikah dulu baru bercinta wei...
Kathy Tuah said…
ana montana - mungkin jugak kut..hikhikhik~

aretecar - amin ^^,

greenAppleKu.com - dah bercinta dulu ni, macam mane erk?? huhuhu~
MissNadh said…
hahha..kan..terpengaruh dengan novel jugak ni..dalam novel semua indah..gado2 dulu pastu bahgia la..tapi realiti??Allah je tahu..:)
Kathy Tuah said…
missNadh - memang pun, dlm novel hepy ending je..hihihi~
aizamia3 said…
zaman sekarang anak-anak lebih suka mencari sendiri <--- akakler tu.. tapi biarlah ianya tidak melangkaui batas agama... ;)
Cik Kamoo said…
cinta itu subjektif...kalau betul caranya memang indah!

Cinta lama2 pun penat kalau tak menjadi ... hu hu! Pendekatan terbaik .. nikah then bercinta! Mesti indah kowt...he he he
setiap pasangan mempunyai pengalaman percintaan yang berbeza-beza dan cuma pasangan tu je tau isi hubungan mereka kan ?

Popular posts from this blog

BEN ASHAARI :JOM KENAL BLOG SAYA

Kiram Village, Mesilau (Penginapan di Kundasang)

Resepi Umai Obor - Obor.