Jerawat.

assalammualaikum & hi~ 


jerawat? rasanya sume penah alami masalah ni kan? daripada yang tumbuh sebijik hinggalah berbijik - bijik. dan aku pulak tetiba je jerawat naik sebijik kat dagu ni. sabar jelah kan? huhu.


tapi aku penah post petua pasal jerawat ni kat SINI. memandangkan korang malas nak klik SINI aku re post sikitlah pasal entri tu. sebenarnya ni kata - kata daripada mak tentang jerawat. cer baca. harap korang fahamlah maksud nak disampaikan tu ^^



"kamu dengar baik2, jerawat ni macam orang yang kita sayang..selalunya kalau kita sayang seseorang kita selalu je nak tengok dia, belai dia, dan sayang dia..bila kamu buat macam tu pasangan kamu akan bertambah sayang kat kamu..macam tu jugak jerawat, bila kamu dok asyik tengok dia kat cermin lepas tu kejap2 pegang..kejap2 macam nak picit2 sebab geram, dia (jerawat) terus rasa kamu sayang kat dia..sebab tu makin lambat dia nak surut..


tapi bila tangan kamu tu dah dok gatal jugak nak picit, akhirnya dia (jerawat) sakit hati..bila dia dah sakit dia apa lagi terus lah balas dendam kat kamu..akhirnya sebagai balasan, tinggallah bekas parut kat muka kamu tu sebab kamu dah gunakan kekerasan kat dia..macam tu jugak bila kamu gunakan kekerasan kat pasangan kamu..kalau tak, tak kan macam2 kita dengar suami kena tikamlah, isteri mati kena cekik lah..sebab apa? sebab guna kekerasan..


jadi, untuk kes jerawat ni..kalau kamu nampak dia muncul..jangan sesekali bagi respon kat dia..buat x tau je..bila dia (jerawat) dah rasa kamu tak suka dia, insyaAllah dia akan pergi (surut) sendiri..parut pun dia tak akan tinggalkan sebab dia tau tepuk sebelah tangan tak berbunyi..macam tu jugak bila kita dah tak sehaluan dengan orang yang kita sayang..kena slow talk..tak yah guna sebarang kekerasan..nanti dia akan pergi dengan sendiri bila dia sedar jodoh antara kamu memang dah tak ada.." ---MAK 2009---

p/s - point nye kat sini 'jangan picit jerawat' tu je. kehkehkeh. 

Comments

Cik Tia said…
"macam tu jugak bila kita dah tak sehaluan dengan orang yang kita sayang..kena slow talk..tak yah guna sebarang kekerasan..nanti dia akan pergi dengan sendiri bila dia sedar jodoh antara kamu memang dah tak ada.."

sy nk pnjam point ni jap ehh tuan umah....:(..tengs a lot...
NasZ said…
baru lepas picit. huhu.
Cik Yatt said…
sngt bnci dngn jrawat.. tpi tngn ni memg suke picit3..haha
fyda said…
ala...
tp lau da tergeram sangat nak wat cemane??
huuuu
Kathy Tuah said…
@Cik Tia ermm..lain mcm je cik tia ni..tp xpe, diizinkan :')
Kathy Tuah said…
@NasZ haipp..jgn picit!! huhu
Kathy Tuah said…
@Cik Yatt lepas ni jgn picit lagi cik yatt..haha
Kathy Tuah said…
@fyda kalau geram sgt buat x tau je..hihi
Namee Roslan said…
kathy, so true. jerawat ni kita jangn usik pun. kalau nk picit pun biar jerawat tu dah keras dan masak. nnti picit tak lah parut !! :D hehe.
Salwa said…
Every month meswti de jerawat baru. Memang jodoh dengan jerawat sekali sebulan je. haha.

Popular posts from this blog

BEN ASHAARI :JOM KENAL BLOG SAYA

Kiram Village, Mesilau (Penginapan di Kundasang)

Resepi Umai Obor - Obor.