Lata Kijang.

Assalammualaikum.. 


Dulu, masa aku on the way nak ke Kedah, aku pernah terpandang air terjun yang cantik lagi tinggi ketika berada di dalam bas. Masa tu tahun 2008. Bila aku tanya kat orang, dorang cakap tulah Air Terjun Lata Kijang. Aku pun angguk tanda faham sambil terfikir, bilalah aku boleh tengok lebih dekat air terjun ni. 


Tapi, penghujung tahun lepas (kemain lama dah citer ni..kehkehkeh) aku berpeluang jugak bertentang empat mata dengan Lata Kijang ni. Syukur sangat. Yeah, aku tahu dia takde mata. Saja nak bagi dramatik sikit :D


Kalau tak silap aku, masuk kat sini free. Tak tahulah sekarang ni bayar ke tak. Yelah, 2012 ni kan tahun melawat Perak.





  



Masa pegi ni musim cuti sekolah. Dah nama pun pegi hujung tahun kan? Jadi, manusia yang datang kat sini boleh tahan jugak ramainya. Aku tak mandi pun. Datang sekadar nak menengok - nengok suasana :)




 



Tengok dorang panjat batu tu, tak takut tergelincir ke? Aku yang tengok ni pun dah naik gerun. Sebab ada batu yang berlumut - lumut. Jadi agak bahaya. Tapi kalau dah enjoy dengan kekawan manalah dorang nak ingat sume tu. Hurm.









Okey, gambar air terjun ni yang paling tinggi kedudukannya. Kita orang ambik gambar ni setelah memanjat tangga yang ada kat belah tepi air terjun tu. Aku rasa berat badan aku turun sekilo masa naik dan turun tangga tu. Gila tinggi. Tapi bila dah sampai kat atas ni, Subhannallah.. cantik yang amat.  Rasa dekat je diri dengan Sang Pencipta :')






Kat atas ni anak buah aku, kan masa cuti hujung tahun hari tu dorang ada datang bercuti kat sini. Jadi, masa dorang ada tu lah aku bawak dorang jalan - jalan. Bila balik Kuching sekurang - kurangnya ada jugak benda dorang nak citer..


 



Eh, dia pun ada jugak? :p Sebenarnya nak tunjuk jambatan gantung kat atas tu. Masa nampak je jambatan gantung tu, kita orang dah terkinja - kinja nak jalan atas tu. Mesti best kan kalau dapat naik sambil tengok kat bawah yang tingginya boleh buat kau pitam -.-' sebenarnya, takdelah tinggi mane pun. Huh~ 


Tapi sayang seribu kali darab tambah tolak sebab jambatan tu tak boleh dilalui. Sebab jambatan tu rosak. Bahaya kalau orang lalu kat situ. Jadi, dengan keterpaksaan, kita orang pun turun dengan hati nya sarat rasa kecewa. Pergh! Ayat kau..


Sebagai kesimpulannya, Lata Kijang ni memang tempat yang harus korang kunjungi. Sesekali menenangkan fikiran kat sini syok jugak. Tapi betul, kalau kita pegi tempat yang indah macam ni, kita akan rasa damai sangat. Tak caye, try lah. 



Jadi, apa tunggu lagi..Jom Terokai Perak :p





Comments

Qhaifa Nur said…
syoknya dapat mandi...
memang cantik permandangannya...
hani apandi said…
hehe.kmk nak kata lata kijang, gunung senyum pun sik sampei d pahang tok haha..
ejulz said…
best eh.. tp mcm takut jak nak pegi.. mek x pandei brenang.. hehe
Cik Yatt said…
bestnye..dah lama tak pi mndi air trjun..sob2
Namee Roslan said…
ya Allah. cantiknya!! nak pergi !! huwaa sedih sedih. lama tak pergi mandi mandi.. wuu. sejuk gila kan. hehe.
khairunnisa ♥ said…
assalamualaikum, nice sharing.. mek gi perak oct lak~ wink2x..
Eza Boom Boom said…
best ktk eh. nang kacak tmpat ya.. best2! jom melawat perak! :)
mmm.nie kat cameron kn?
eVa said…
bestt eyhh.. kmk ingin nak pegi.. tp xda geng huhuhu
Ann Ishak said…
saya baru je pegi kathy, akhir bulan lepas selepas turun dari Cameron Highland

Popular posts from this blog

BEN ASHAARI :JOM KENAL BLOG SAYA

Kiram Village, Mesilau (Penginapan di Kundasang)

Resepi Umai Obor - Obor.