Senarai Kek Lapis Sarawak.

Assalammualaikum..


Puasa tak lagi, emak dan kakak aku dah sent senarai kek lapis dan kek kukus yang bakal menghiasi meja kami musim raya ni nanti. Sebenarnya masa aku balik bulan 5 hari tu dah kita orang discuss tapi masa tu tak pilih kek lagi. Dan pagi tadi kakak aku sent senarai kek dan petang tadi aku call terus emak. Dan keputusan dah dicapai. 



Rumah aku err..maksud aku rumah emak 3 biji kek lapis dan 1 kek kukus. Rumah kakak, 3 biji kek lapis dan 1 biji kek kukus. Nanti bila kek dah siap, kita orang akan bahagiakan setiap kek tu kepada 2 bahagian. Kiranya aku dan mak akan bertukar kek dengan kakak. Jadi, kek kita orang nanti ada 8 jenislah. Faham? Kalau tak faham, buat - buatlah faham :)



Okeylah, senarai kek adalah seperti berikut. 


KEK LAPIS TUJUH PUTERI

KEK LAPIS INDIA

KEK INTAN TERPILIH

KEK IDOLA

KEK WATERMELON CHEESE

KEK LUMUT

KEK HOLIDAY INN

KEK..(satu ni tak sure lagi -.-'









Dan..gambar kek hasil tangkapan dari Google kat atas ni kek yang aku nak buat untuk diri sendiri time raya nanti. Tapi tak tahulah terbuat ke tidak kek ni sebab kek lapis tu nanti pun kakak dengan mak aku yang buat. Aku tau makan je. Kehkehkeh~ 



p/s - aku buat biskut almond london je kut nanti. itu pun kalau aku rajin. #nampaksangatkemalasannya. kbye!





Comments

Mummy MM said…
Kamek just tawuk kek lumut jark.. Hihi..
ejulz said…
nyaman na juak rupa kek lapis ya juak.. haha.. xda depan mata tcarik2 kek lapis.. dah ada depan mata x juak mok makan bena.. hehe
Nieda Ramly said…
untungnya org sarawak....nama ke pun glomur2 dah
Unknown said…
nyaman eh
tergoda mek leh kek ya

Popular posts from this blog

Pantun Nak Mintak Duit Raya.

Seks Itu Keperluan Lelaki.???

Midin VS Pucuk Paku.