klik sekali~

Tuesday, July 10, 2012

SENYUM.

Assalammualaikum.. 


Say Cheese~! (Terus senyum sampai telinga)


Itulah antara contoh yang digunakan untuk seseorang itu senyum ketika bergambar. Tapi sape yang suka bergambar tu tak payah kau suruh cakap 'keju' pun dia tetap akan senyum. Siap buat molot muncung, pipi kurus, kening Ziana Zain dan apa - apa je cara nak buatkan muka nampak comel time bergambar.


TAPI..



Kenapa sewaktu dalam gambar je kita nak senyum bagai nak rak? Kenapa tak dipraktikan ketika berdepan dengan orang lain? Tahukan yang senyum itu satu sedekah? 



"Tahu! Tapi kalau asyik memanjang senyum nanti orang cakap kita ni tak 'betul' pulak!"



Ye jawapan itu betul tapi sape suruh kau senyum memanjang? Senyum tu biarlah bertempat. Kalau boleh selagi kau boleh hulurkan senyuman, kau hulurlah. Bukannya bayar pun (^^,)




sumber gambar dari Google :)



p/s - kadang - kadang kecewa bila berurusan dengan orang yang mukanya masam macam cuka!





4 comments:

Mizz ErMa said...

haa, tau xpe..kadang2, kita yang rasa nk senyum, tengok muka dia yang masam mencuka, terus xjadi nk senyum..hehe

~Sweet Honesty~ said...

mun kmk ngga yg kelat jak muka d kaunter,siboh hrpla mek mo tego..huhuhu

eVa said...

ahaaha.. mena ya mun slalu senyum gilak lak mdh mcm syok ngn org..haha

Namee Roslan said...

senang je senyum ni sebenarnya... renggangkan bibir . hehe tapi tak faham kenapa ramai yg susah untuk senyum.