Resepi Laksa Sarawak.

Assalammualaikum..


Bajet tajuk tu macam aku je masak laksa Sarawak tu kan? Sebenarnya laksa Sarawak ni abang aku yang masak. Abang kandung okay, bukan abang ‘ehem-ehem’ =)


Abang aku ni memang pandai masak. Dalam empat orang abang aku, dia paling pandai masak. Dan selalunya dia juga lebih hebat memasak berbanding dengan aku. Well, beza kita orang 6 tahun apa, jadi mestilah dia extra hebat daripada aku. Kan? *alasan baik punya..hahaha*


Memandangkan abang aku baru – baru ni ada buat laksa Sarawak jadi, kepada sesiapa yang kepingin nak makan laksa Sarawak tu bolehlah ikut resepi yang tertaip dengan rapi di SINI. Kat SINI tu maknanya kenelah korang ke blog abang aku. Aku bukan apa, aku saja nak korang berkenalan dengan abang aku tu. Okay?


Kat bawah ni lak gambar laksa Sarawak dari air tangan abang aku tu. Dan gambar bawah sekali Mee Kolok. Mee Kolok ni mee yang paling femes di seantero Sarawak. Harus dicuba kalau korang berjalan kat Sarawak. Aku dari dulu lagi nak try buat tapi tak terTRY-TRY pun. Hurm.. 



Laksa Sarawak Yang Kemain Menggoda Lagi :p~




Mee Kolok Pun Mengancam..



p/s – Lelaki ni kadang – kadang dia punya penangan dalam masakan boleh tahan jugak kan?


Comments

Izwa Kamaruddin said…
okey mmg sgt menggoda!isskk..
nur anis said…
saya pernah try laksa sarawak ni sekali..sedap..pedas pulak tu..memang best la..
Nieda said…
Mengoda sunguh laksa tu.Tak pernah rasa lagi laksa ni.
kurus said…
wah2 sedapppppp nie
laksa sarawak nie kalau kena ngan tukang masak dia .. perghhhh mantopssssssssssssss !!
nak2 org lelaki yg buat ;)
Yumida said…
nang mabelesss! peberet kmk ya. me kolok pn menggoda juak... kacak gik ya presentation nya...cam order lam kedei mpun...
Udak Dilah said…
Thanks sebab promote Blog Pak Udak....Banyak lagi gambar yang belum upload...
Anonymous said…
Laaaaa! Sejak bila ada Laksa Sarawak ni? Tak pena dengar pon~ Laksa Johor dengan Penang penah lah dengar. kehkeh :PP
emarieys said…
pergi ke sarawak baru-baru ini tak rasa pun laksa sarawak...rugilah pula rasanya
Namee Roslan said…
tak pernah makan laksa sarawak ! teringin !!

Popular posts from this blog

Pantun Nak Mintak Duit Raya.

Seks Itu Keperluan Lelaki.???

Midin VS Pucuk Paku.