Menginap Di Venus Boutique Hotel, Melaka.

Assalammualaikum..


psstt! entri ini banyak dengan gambar dan panjang berjela ;p


Internet agak lembabbbbbb seminggu dua ni. Nak kata aku tak bayar bil, aku dah bayar. Mungkin dorang tengah upgrade sistem kut. Aku ulang. Kut~ *nak sedapkan hati*


Berdasarkan tajuk entri, (kemain lagi, ayat~ berdasarkan tu. kehkekeh) pada 8/11/2013 bersamaan hari jumaat, aku telah ke Melaka. Kalau sebelum ni aku pernah pergi dengan family, kawan aku yang lain dan seorang diri -.-' tapi kali ini aku pergi dengan sorang lagi kawan aku, Effa Arabi *pergilah follow dia, ok? promote kejap ;D


Sampai Melaka tunggu Effa kejap dekat Melaka Central (MC) sebelum kami berdua walk - in cari hotel. Aku memang dah cakap awal dekat Effa yang aku nak hotel area Banda Hilir. Sebelum ni pernah Menginap di Dreamz Hotel, tapi kali ni menginap di hotel sebelah Dreamz Hotel tu je. Hotel apa? Hotel kat bawa nilah ;p 






Oh ye. Aku gerak dari Ipoh dengan Encik Dia dan adik Encik Dia. Dia balik kampung. Aku tumpang sekali. Hehe. Effa pulak ambik bas dari Putrajaya terus ke Melaka. Sampai je dekat Venus Boutique Hotel ni, aku terus dapat bilik 103. Standard Room - RM140 *weekend memang begini harga dia. apatah lagi kalau di Melaka T_T








Deposit pulak RM 50. Aku dengan Effa kongsi. So takdelah terasa sangat mahalnya :) Pas ambik untuk 1 malam tu, tanyalah kat dorang untuk malam esoknya ada bilik lagi tak? Dia cakap ada. Bilik lain. Tapi RM 180. Terus aku dengan Effa cakap, takpe. Ambik untuk malam tu aje. Pastu kami berdua ke Dreamz Hotel. Saja tanya ada tak untuk malam esoknya. Dorang cakap takde. Alah, taktiklah tu. Kalau tanya esok, mesti adanya. Tapi takpe. Balik semula ke hotel tadi dan rehattttt dulu~








Standard Room dia macam Dreamz Hotel. Macam Ming Hotel jugak (eh, Ming Hotel aku tak pernah review lagi). Takdelah besar mana. Dan takdelah kecik mana. Untuk 2 orang memang oklah bagi aku. Err..korang tengok jelah gambar bawah ni. Pastu nilai sendiri (^^,)V









































 








Lepas rest, kami berdua pun keluar cari makan. Sedangkan Encik Dia dah janji nak ajak aku dan Effa makan asam pedas. Tapi aku ni kan kaki makan. Effa pun sama. So, faham - faham ajelah *lupa terus badan makin Ge-Ge(muk)!* Cuma sebelum tu kita redeem welcome drink dulu. Benda free kauuu~ rugi kalau tak ambik. (aku ni selagi benda boleh (di)redeem, selagi tu aku akan ambik). Dah bayarkan? Huhu~


 








Lepas minum terus pergi cari makanan. Buat alas perut sebelum makan asam pedas. Dekat Lounge  ni ada je menu - menu best. Tapi mahal sikitlah. Huhu. Masa nak keluar tu saja tanya receptionist pasal bilik untuk malam esok sebab macam malas pulak nak pergi cari hotel lain dan alhamdulillah dapat bilik yang sama dan harga RM 160 sedangkan receptionist petang tu cakap bilik kita orang tu takde. Yang ada bilik lain. Harga pulak RM 180. Ermm.






Memandangkan ada pakej breakfast sekali, jadi aku dengan Effa memang semangat nak matilah pagi sabtu tu. Tapi dalam semangat - semangat, pukul 10 lebih jugak naik ke Lounge -.-' sedangkan breakfast start pukul 7 sampai pukul 11. Mana sempat nak balun banyak - banyak kalau masa makan tak sampai sejam. Ada sedikit kerugian di situ. Heh!







Tak mahu pisang berbuah dua kali, pagi ahad tu kemain awal kami berdua naik atas. Hahaha. Gila semangat! Sudahlah pagi tu hujan. Memang sesuai sangat breakfast secara pukal. Lunch nanti tak yah makan lagi kalau pagi tu dah makan banyak. Kononnn. *sampai r&r seremban aku dah kelaparan. cis!*







Memandangkan makanan dia takdelah banyak mana,  hampir semua menu kami try. Hehehe. Jadi, secara kesimpulannya, semua menu ok kecuali nasi goreng dengan kueh tiaw dia.  Rasa dia so - so je.






Kesimpulannya, hotel ini ok jugak buat orang yang nak dekat dengan semua tempat macam Bangunan Merah, A' Famosa, Taming Sari, Jonker Walk dan yang sama waktu dengannya.  Oh ya. Parking untuk guest ada. So, tak yah risau okey? 



p/s - senyuman aku memang senget. sila jangan pelik (-.-)"





Comments

Nieda said…
selalu Katy bercuti ke Melaka.
tak balik kuching ?
kathy said…
@Nieda - insyaAllah kalau takde apa akan balik kuching bulan 12 ni. kalau jadi kiranya dah 4 kali jugak dah saya balik kuching tahun ni. hehe.
Unknown said…
hihihi..mukanya jk ah..thanks ah..lak nex trip ipoh...wait for me there...^_^
nazayiena said…
Ok juak hotel ya,hotel barukan...

Popular posts from this blog

Pantun Nak Mintak Duit Raya.

Seks Itu Keperluan Lelaki.???

Midin VS Pucuk Paku.