Thursday, November 28, 2013

Donate with you Nuffnang earnings

Assalammualaikum.


Baru - baru ni kita tahu Taufan Haiyan telah meragut lebih 10,000 nyawa, di bandar-bandar wilayah Tacloban, ibu negara Pulau Leyte, di tengah Filipina dan Pulau Samar. Taufan ini juga dikatakan taufan paling kuat di dunia pada tahun ini. (Sumber daripada SINI)

Aku ~ kalau berkaitan dengan bencana alam macam ni, memang aku takut sangat. Bila tengok mangsa - mangsa, aku kesian. Tak kisahlah negara mana sekalipun yang kena, rasa tu tetap ada. Selalunya donation akan dibuat. Tapi aku ni kalau tengok nombor akaun untuk mangsa - mangsa bencana atau apa aje, yang boleh kita salurkan bantuan, serius aku tak pernah lagi buat. *mengaku, okay!*


Tapi kali ini hati aku tergerak nak buat donation *hoii! baru derma soploh hengget kau dah kecoh! puiii~* tak kisah nak cakap apa. Cuma aku nak kongsi aje pun. Mana tahu ada yang terlepas pandang ke. Tak tahu ke. Kan? Ingat. Ikhlas seseorang tu subjektif. Allah je boleh nilai.


Aku rasa ramai yang perasan dengan benda ni kalau korang selalu buka akaun Nuffnang korang. Aku seminggu dua tiga kali jugak bukak. Saja nak tengok BE masih running ke tidak Hehehe. Tak pun tengok mana tahu ada BE baru sangkut kat situ ;D 


 



Nampak tak yang bulat belah tepi tu. Typhoon Haiyan Relief. Klik aje situ. Nanti akan keluarlah berapa jumlah kita nak derma. Paling minimum RM 5. Maksimum RM 50. Aku bagi RM 10 je. Yelah akaun Nuffnang aku tu takdelah banyak sangat duitnya. Melalui Paypal pun boleh. Aku guna duit BE je. Nanti dia akan keluarlah Sponsored Posts tu. Dia akan tolaklah daripada Total Earnings kita selama ni.


Senang je. Kalau Total Earnings korang ok, bolehlah derma barang RM5 :)


p/s - ada 5 BE yang masing running. TQ Nuffnang ^^





4 comments:

:: Mrs.Eady :: said...

akan buat kemudian :)

Nazayiena Ayiena said...

Bagus juak nuff molah derma cara tuk,kmk duit dlm ya blm sampei gik 5 ringgit,hihihi...

ejulz said...

mun kmk knk potong beraa jak laa.. hehe

Isabel Diaz said...

Owh, baruk tawuk kamek earning boleh didonate.