klik sekali~

Monday, February 27, 2012

Nasi Ganja.

assalammualaikum..

nasi ganja ni sama je dengan nasi kandar. orang panggil dia nasi ganja sebab konon-kononnya lepas makan nasi tu orang akan jadi ketagih untuk makan nasi tu lagi. tapi kalau tanya aku sama ada aku ketagih ke tak. jawapannya adalah TAK!





kenapa aku tak tertagih? sebab aku tak suka ayam dia yang terlebih garing. lagipun aku lebih suka makan versi ayam kari. dan karinya pun pedas. aku memang kurang sikit makan pedas - pedas ni. 





kedai nasi ganja ni kat ipoh. kat jalan Yang Kalsom. femes tau kedai ni siap masuk paper lagi. tak caya klik SINI. so far yang aku dengar kedai ni halal. walaupun owner kedai tu seorang berbangsa cina. *tapi kalau korang tahu lebih lanjut pasal kedai ni sama ada halal ke tak, silalah komen ye.*






masa makan kat sini, aku dengan anak - anak buah aku. ina & suraya. tapi dah nama pun lidah sespesis mak saudara dorang ni maka kita orang bertiga tak dapat nak habiskan nasi tu. sebab tu aku cakap yang aku tak ketagih nak makan nasi ganja yang tak berapa nak ganja ni.



tapi kalau nasi kandar kat SINI, memang aku ketagih ^^




14 comments:

Eza Boom Boom said...

selera kmk pun sama ngan ktk.. hehe. sik tahan pedas... :D

wanblur - Shazwan Azizan said...

nyam nyam..bak sikit

:: Mrs.Eady :: said...

terliur sudah!aduhaii..

EyanaNoorAzlan said...

dasyat nyee menu..tp mantap, lapar lak rs..

Mama Ema said...

tengok letak kuahnya..dah rasa cepat muak ni...

eVa said...

nasi ganja? hahah pelik jak mun nak order sebut nasik ganja..

mek nang suka nasik kandar eyhh.. nyaman ilak.. p mun d penang nyaman gik..

Nieda said...

BUDAK2 TU ADA LAGI KAT SINI KE?

echa takashimaya said...

penah jugak makan kat ipoh, tapi tak de la suke sangat.hehe

Kathy Tuah said...

Nieda dorang dah balik sebelum sekolah mula hari tu kak..gambar ni masa hujung bulan 12 hari tu..baru sempat nak updated..huhu..

nur anis said...

kalau saya memang cari yang pedas-pedas..^__^

[sutera kasih] said...

nasi ganja? wahh mo try huhu

Yumida said...

nama ya nang hot..ingat apa tek..nyaman jak upa kari ya..kaler lempah ya nang mengoda2 jak soh try

follower ke 783

Namee Roslan said...

nasi ganja..wooo terkejut baca tajuk dia.hehe. rupanya perumpamaan sbb boleh buat org ketagih.hehe. boleh try lah nnti nsi gnja.

Mizz ErMa said...

wah, nama pon da tak menyelerakan..hehehe