klik sekali~

Monday, January 2, 2012

Azam Kenalah Realistik.

assalammualaikum..

kalau dah masuk tahun baru, pasti kita akan sibuk dengan azam baru jugak kan? kiranya tahun baru, azam pun baru.

aku pun tak terkecuali. ehem.

tapi bagi aku apa yang penting, azam kita tu kenalah realistic. jangan buat azam yang kita sendiri rasa tak kan tercapai punyalah. aku bercakap ni untuk diri aku jugak. sebab sebelum ni aku penah jugak buat azam yang ntah apa – apa tapi bila dah penghujung tahun (31/12) tu, azam tu ntah ke mana. kenapa jadi macam tu? sebab azam yang aku buat tak realistic langsung!

aku tak nafikan dengan perkataan ‘takde yang mustahil dalam dunia ni’. tapi kalau hari ni baru dapat keje dan terus berazam ESOK nak beli kete dan rumah , aku rasa itu memang satu azam yang tak realistic. kecualilah hari ni dia dapat keje, hari ni jugak dia menang loteri, dan itu memang tak mustahilah kalau esoknya dia terus beli kete, rumah dan kapal sekali pun. itu semua contoh je.

so, memandangkan kita masih lagi di awal tahun 2012 ni apa kita pastikan azam kita semua tu realistic. yang kita yakin kita boleh capai dengan usaha yang berpanjangan.insyaAllah.  

dan azam aku untuk dunia berblog ni satu je. aku berazam, sekurang – kurangnya dalam satu minggu aku buat minimum tiga entri. aku rasa tu azam yang agak realistic kut. hehe. sebab aku rasa aku tak mampu dah nak buat satu hari sampai 3456789 entri.

apa – apa pun selamat tahun baru semua! semoga tahun 2012 ni memberi kita banyak idea untuk buat entri yang lebih bermafaat dan lebih berilmu. amin.




gambar di ambik dari SINI.


mulakan tahun baru ini dengan keceriaan dan senyuman berpanjangan :')

6 comments:

Eza Boom Boom :) said...

Selamat tahun baru 2012!! azam ktk nang realistik. Hee. Semoga tahun tok molah ktk bahagia gik dari tahun lepas oo.. :)

QasehSuci said...

betul..azam kena lah realistik...hehe

jom join segmen Qaseh...ada hadiah...
http://cintaqasehsuci.blogspot.com/2012/01/segmen-kenal-kawan-blogger.html

eVa said...

SELAMAT TAHUN BARU!!! ehhehe.. aok mena ya.. mesti more realisitik bombastik! hahaha...

yah.. best azam ktk smggu 3 entri.. kmk asa kmk dh xpat gik salu update.. p tgga upa.. mcm x realistik jak azam kmk.. xkonsisten hahaha

smoga azam tercapai ;)

Namee Roslan said...

sangat setuju dengan kathy. yelah, cuba kalau saya azam sy nak kereta ferrari tahun ni...tak mungkin boleh dapat unless sy kahwin dengan org kaya gila. haha. so, mimpi tu biarlah realistic sikit kan :D dan juga atas usaha kita sendiri :)

asyraf ahmad said...

betol la tuh!
hehe
azam kene realistik
mcm azam aku tahun ni
aku berazam tahun ni aku tak nak berazam...

hahaha
acap
Ur blog should be in my bwalking list 2012?check it out at ACAPSUUR

iKhRam said...

saban tahun
azam tahun demi tahin
byk yg sama dari yg berbeza.. huhuh