Aku Minta Maaf.

Assalaamualaikum..erm, pagi2 ni aku ada teringat kenangan dengan rakan2 seperjuangan aku masa kat sekolah dan masa kat U..suka duka, tangis tawa membuat hati aku merindui kenangan kami bersama..namun, dah adat dalam berkawan..ada sengketa yang tidak di sengaja tapi aku minta maaf jika aku penah tersalah kata, terlanjur bicara..jadi, luahan hati ini buat semua teman2 di mana jua berada..

" Dari dulu sehingga kini, aku berkawan dengan perempuan dan lelaki. Tapi hati ini tak dapat dibohongi kadang – kadang tersilap kata sehingga kau berkecil hati kerna hati kita ini mudah terguris dengan bicara kawan sendiri , sehingga ada yang terus menjauhkan diri walaupun jauh di sudut hati tidak terlintas menyakitkan hati.

Bila pergolakan bermula, hati resah jiwa gelora. Kadang – kadang mengalahkan orang bercinta. Rajuk kau bawa hatiku sengsara, maaf diminta mungkin kau terima tapi jauh di sudut hati dendam tetap membara. Tapi cuma satu kuminta dendammu pudar bersama aliran masa kerna sekali kau hadir dalam hidupku bernama teman, insyaAllah sampai bila – bila pun kau tetap teman yang pernah mewarnai segenap ruang hidupku dan akhirnya menjadi kenangan terunggul.

Aku tahu sukar mencari teman sehidup semati. Tapi aku tetap bersyukur, sentiasa ada teman datang dan pergi. Pergi bukan bermakna ikatan persahabatan itu telah mati tapi pergi membawa haluan sendiri. Yang pasti kenangan bersama teman bersemadi di dalam memori.

Aku hanya insan biasa kerna kadang-kadang leka berbicara hingga terlepas kata. Manis dimulut, mungkin ada di salah sangka. Mungkin tidak tersengaja dan mungkin juga sekadar bergurau senda namun aku sedar tidak semua boleh menerima dengan terbuka.

Oleh itu,dengan rendah hati aku meminta, dimaafkan seandainya hati kau kuluka. Mungkin kau anggap ini cuma kata – kata biasa tapi ini datang ihklas dari hatiku yang nyata."


Comments

Popular posts from this blog

Pantun Nak Mintak Duit Raya.

Seks Itu Keperluan Lelaki.???

Midin VS Pucuk Paku.